dijous, 25 de setembre del 2008

Com arribar a la font del Racó dels Àngels!

No fa gaires dies, el Ramon, blocaire també, em suggeria la possibilitat que cada cop que us parlés d'algun indret del massís del Port, també us ajudés a arribar-hi. I ho faré amb molt de gust! És clar que sí! Comencem per localitzar la font del Racó dels Àngels.
Heu d'arribar al pantà d'Ulldecona (per la Sénia) i tan bon punt creueu el pont fugiu per la dreta, pel camí dels Mangraners, en direcció a la Fou. Teniu una bona tirada fins a la caseta de la Fou (xicoteta, de color blanc, al mateix costat de la pista), a pocs metres abans d'arribar a l'àrea de lleure de la Fou. És hora d'aparcar el vehicle! Passeu per davant de la caseta, seguiu el camí que travessa el barranc (compte! No heu de seguir el sender que s'enfila pel barranc del Racó del Tabac!) i arribareu de seguida a la casa forestal de la Fou. Per dalt del casalot, si feu cas del corriol que hi localitzareu, en vint minuts arribareu al racó dels Àngels. De tornada, podeu baixar pel sender de la dreta, que us durà directament a la pista de la Fou i, costeta avall, a l'àrea de lleure de la Fou... Suggeriment! És important que aconseguiu un bon mapa del Port; per exemple, El Port: mapes exursionistes, de l'Editorial Piolet. També us recomano el llibre El massís del Port: el plaer de l'aventura (que vaig publicar ara fa uns mesos) que, en aquest cas, us parla del racó dels àngels i d'altres itineraris. Que vaja de gust!

ramon ha dit...

Gracias por la gentileza que has tenido.
Procurare ir pronto a visitarla y, siguiendo las indicaciones del libro, subir hasta arriba

Anònim ha dit...

Una font no es sols un glop d'aigua en gola assedegada. Es seure alli i vore al pastor que s'atura a dinar, al maquis que fa un glop per continuar la carrera fugitiva, a la pubilla que s'atansa per si troba el vailet que sempre li pica l'ullet, al carboner que ...
I per aixo m'agrada anar-hi a somiar una estona, agombollat de soroll d'aigua i de vent.
No crec en els perils de la massificació si massa gent coneix el cami: El port, ferestec, sap filtrar les visites